Ovogodišnja sezona rafting na Tari počela je 10. Februara. Prve goste iz Izraela dočekali su vlasnici rafting kampa Kljajevića Luka.
Čari i ljepotu kanjona i rijeka Tare ne umanjuje ni jedno godišnje doba. Ljubiteljima raftinga nije smetala dnevna temperature od 10 stepeni celzijusa. Turistički poslenici spremno dočekuju novu sezonu. Kvalitetna oprema I obučeni rafter spremni su da nezaboravne vožnje po bijelim brzacima I smaragdnom Tarom. Tu je I snažna i zapjenušana Ljutica.
Kako će se najavljena rekonstrukcija mosta na Tari,čiji je početak planiran za 1. Maj, odraziti na sezonu u Đurđevića Tari još uvijek je neizvjesno.
Iz Ministarstva saobraćaja saopštili su da je za izvođača radova za rekonstrukciju mosta na Tari izabrana kompanija Shandong Luqiao Group Co. Ltd iz Kine. Most se rekonstruše bespovratnim sredtvima Narodna republika Kina koja je donirala preko sedam miliona eura, od čega je 2018. G. donirala 1,62 miliona eura. Ugovor o donaciji sredstava za realizaciju projekta rekonstrukcije mosta na rijeci Tari uz podršku Kine sa Vladom Crne Gore potpisan je 2017. Godine. Vladu, kao korisnika sredstva, je zastupalo Ministarstvo saobraćaja i pomorstva i Uprava za saobraćaj, a Vladu NR Kine zastupa je Agencija za međunarodnu ekonomsku saradnju Ministarstva trgovine NR Kine, kao donator.
Most na Tari proglašen je mešudoniraće Crnoj Gori preko sedam miliona eura za dugo najavljivanu rekonstrukciju mosta na Đurđevića Tari, koji je jedna od najznačajnijih turističkih atrakcija u Crnoj Gori, prenosi China Radio International online. Idejni i glavni projekat sanacije i rekonstrukcije mosta na Đurđevića Tari radio je Institut za građevinsrstvo iz Podgorice. Projektom je obrađena rekonstrukciju u postojećim gabaritima mosta na Tari I rekonstrukciju pristupnih saobraćajnica sa obje strane mosta. Krajem prošle godine utvrđen je i javni interes za eksproprijaciju imovine a troškovi eksproprijacije procijenjeni u iznosu od 104.027 eura. radi rekonstrukcije mosta sa pristupnim saobraćajnicama.
Most na Đurđevića Tari je djelo inžinjera Mijata Trojanovića (1902-1984) i nalazi se na regionalnom putu R-4 Pljevlja- Đurđevića Tara – Mojkovac (magistralni put M-6, dionica Pljevlja – Đurđevića Tara – Žabljak). Most je izgrađen u periodu od 1938. do 1940. godine, i u to vrijeme bio je najveći drumski most od armiranog betona u Evropi, kao i jedan od najvećih i najljepših mostova na svijetu. Visina mosta je 149m nad rijekom Tarom koju premošćava sa pet lukova. Most je dugačak 366m.
“Cilj izrade tehničke dokumentacije je utvrđivanje postojećeg stanja mosta i prilaznih saobraćajnica u pogledu nosivosti, trajnosti i funkcionalnosti, izbor optimalnih rješenja za sanaciju i rekonstrukciju mosta, izbor optimalnih rješenja za rekonstrukciju i izgradnju prilaznih saobraćajnica, izbor optimalnih rješenja za estetsku i turističku valorizaciju mosta i lokacije, kao i obezbjeđivanje mjera za zaštitu životne sredine u toku izvođenja radova i upotrebe mosta.
Imajući u vidu izuzetne vrijednosti mosta i lokacije od projektanta se zahtjeva da pristup projektovanju bude multidisciplinaran uz sagledavanje svih tehničkih, ekonomskih, prostornih, estetskih, ekoloških i drugih posljedica realizacije projekta, respektovanje svih uslova koji će biti propisani i uz primjenu savremenih tehnoloških dostignuća”, navode iz podgoričkog Instituta za građevinarstvo.



PVN